10 sfaturi pentru a comunica eficient
- Fii atent la comunicarea non-verbală, ca de exemplu brațele încrucișate, mâinile în buzunare, ochii ”rătăcitori”. E posibil să ajungi la rezultate complet diferite față de cele dorite, datorită limbajului corpului tău.
- Exprimă-ți gândurile într-o manieră ordonată și coerentă, astfel încât să fie ușor pentru ceilalți să te urmărească și să te înțeleagă.
- Abține-te de la a folosi jargon, cum ar fi abrevieri sau terminologii prea puțin cunoscute. Asigură-te că îți alegi cuvintele potrivite pentru a transmite mesajul dorit.
- Fii politicos. Când critici, critică ideea nu persoana.
- Comunicarea față în față este mult mai eficientă și personală față de un telefon sau un email. Încearcă să vorbești pe cât posibil față în față cu persoana respectivă.
- Comunică cu publicul tău având mereu în minte scopurile, interesele, experiențele și istoricul lor. Acest lucru îi va ajuta să rămână concentrați și interesați de ceea ce ai de spus.
- Amintește-ți că comunicarea este o stradă cu două sensuri. Să asculți atent este obligatoriu, pentru ca să nu omiți niciun detaliu și oamenii să nu se simtă ignorați.
- Învață de la cei din jurul tău. Acordând atenție la volumul folosit de ceilalți, tonul și gradul de oficialitate al conversației, poți obține o perspectivă despre cum să vorbești în mod adecvat în situația respectivă.
- Asumă-ți responsabilitatea pentru sentimentele și acțiunile tale. Folosește ”eu” mai mult decât ”tu” și nu da niciodată vina pe cealaltă persoană.
- Fii încrezător în ceea ce ai de spus. Oamenii te vor lua mai în serios dacă tu crezi în ceea ce comunici.
Top